Ghid în curățenie: Cele 6 etape ale redeschiderii afacerii tale

Ghid în curățenie: Cele 6 etape ale redeschiderii afacerii tale

2020-07-20 16:23:23

Industria ospitalității, cunoscută și ca mediul HoReCa, a fost poate cea mai lovită de criza provocată
de noul coronavirus SARS-CoV-2 COVID 19, toate unitățile ei fiind închise odată cu intrarea în
carantină. Odată cu relaxarea condițiilor de carantină, companiile din aceast mediu vor începe să se
redeschidă. Se vor impune crearea și respectarea unor condiții speciale de curățenie și igienă ce vor
trebui respectate cu strictețe.


Noi standarde de sănătate


Redeschiderea se va face în termenii lecției tocmai învățate, aceea că doar condiții ireproșabile de
curățenie și igienă pot duce la câștigarea încrederii clienților și respectiv la creșterea afacerii. Se
așteaptă hoteluri sigure și primitoare, restaurante și cafenele cu personal instruit și care prin atitudine
să câștige încrederea oaspeților. Pentru a avea clienți mulțumiți este nevoie ca angajații să lucreze
într-un mediu sigur. Nereducerea riscului de răspândire a virusului poate duce la pierderea afacerii,
afectarea imaginii mărcii, scăderea eficienței forței de muncă și chiar pierderea de vieți omenești.
Redeschiderea înseamnă pentru companiile de servicii și pentru clienții lor finali o operațiune în 6
pași.
Primii trei pași sunt anteriori redeschiderii și urmăresc crearea unui mediu sigur, primitor și sănătos.
Următori trei pași sunt cei ce trebuiesc făcuți după redeschidere, reprezentând curățarea și
dezinfectarea de întreținere, periodică, ca parte a activității de protejarea atât a oaspeților cât și a
angajaților.


Ghid privind operațiunile de curățenie și dezinfectare premergătoare deschiderii


Acest ghid se referă la procedurile operaționale avansate pentru crearea unui mediu primitor și sigur
pentru viitorii oaspeți și angajați. Principalul scop este procurarea unui detergent profesional și unui
dezinfectant profesional. Atât detergenții cât și dezinfectanții sunt produse specifice diferitelor
suprafețe și prin procurarea unei întregi game a produsului vom acoperi întreg spectrul pentru o
redeschidere la standardele cerute. Aici vor intra produse ca dezinfectant mâini, dezinfectant
suprafete, dezinfectant pentru pardoseală, dispenser sapun lichid și dispenser dezinfectant.
Produsele de curățenie și dezinfecție trebuie să fie în termen de valabilitate. Tot la pregătiri se verifică
dacă avem materialele textile (instrumentele de lucru din gama taski) și toate accesoriile aferente
necesare in vederea realizarii procesului complet si corect de curatenie. Înainte de redeschidere
trebuiesc făcute reviziile mașinilor de curățenie taski pentru a ne asigura că acestea sunt în stare
bună de funcționare.Trebuie să se controleze și verifice toate utilajele și echipamentele dacă sunt în
perfectă stare de funcționare. Pentru detergent profesional sau dezinfectant profesional
dispenserele sunt montate gratuit din partea Vision Clean și sunt verificate periodic.


Pasul 1. Pregătirea pentru curățarea în profunzime


Dacă în unitate a existat spațiu de carantinare sau a funcționat cu puțini angajați timp de mai multe
săptămâni, sau chiar a fost închis, când vine momentul de redeschidere trebuie să vă asigurați că
spațiile companiei sunt foarte sigure. Pentru aceasta se folosesc câteva proceduri de curățare în
profunzime cu care reduceți riscul de contaminare încrucișată și asigurați un mediu sănătos pentru
angajați și oaspeți.
● Verificați toate zonele și materialele cu care angajații intră în contact, și anume toaletele
angajaților, camerele angajaților, chicinetele, dulapurile cu produse de curățare și proximitatea lor,
mașinile și accesoriile pe care le folosesc.
● Prioritizați curățarea și dezinfectarea în totalitate a acestor zone. În toate spațiile pentru
personal și oaspeți trebuie să existe disponibile săpun lichid soft care sensisept și produse
dezinfectante pentru mâini soft care des.
● Există spații cărora trebuie să le acordați o atenție deosebită în ceea ce privește curățenia în
profunzime precum bucătăriile și spălătoriile. Trebuie respectate recomandările privind spălarea
automată a vaselor și reducerea riscului de apariție al bacteriei legionella, recomandările privind

curățarea în profunzime a lenjeriei, dezinfectarea pardoselilor și igienizarea saltelelor, fiind
recomandată folosirea unui detergent profesional și unui dezinfectant profesional.(Suma, Clax,
Chlorsan, Oxivir, Degragerm)
● Toaletele și pisoarele care necesită detartrare intensă cu produse chimice adecvate, la fel
gurile de aerisire și la dușuri unde mucegaiul, depunerile de tartru sau de grăsime pot conține
bacterii.
● Dozatoarele de apă, duzele și robineții trebuie să fie curățate și dezinfectate, ca și instalațiile
de aer condiționat.
● Mochetele trebuie curățate în profunzime și controlat mirosul cu un detergent profesional
specializat din gama Taski.  Ergodisc 165 este un echipament unic în lume pentru curățarea

mochetelor, iar extragerea petelor se face cu mașina de injecție extracție aquamat sau procarpet. Se
vor recondiționa pardoselile redându-li-se strălucirea cu discuri Twister și produse chimice
specializate.
● Băile trebuie verificate și dezodorizate.
● Se vor curăța toate suprafețele greu accesibile de la înălțimi mai mari de 180 cm.
● Spațiile exterioare curățate și igienizate, trebuind să aibă un aspect îngrijit.


Pasul 2. Pregătirea pentru curățarea și dezinfectarea avansată


Curățarea avansată se face în doi pași:
● Vă asigurați că toate suprafețele sunt curățate în profunzime, de sus până jos, inclusiv zonele
cu frecventare periodică, cu gama de produse de curățare Room Care. Curățați toate blaturile în
sens antiorar, de la suprafețele superioare la cele inferioare. Curățați scaunele, concentrându-vă pe
brațele acestora. Curățați telefonul, tastatura, mouse-ul, dozatoarele de apă, dozatoarele,
întrerupătoarele și mânerele ușilor. În cele din urmă curățați pardoseala. Lăsați o fișă cu instrucțiuni
pe care să le respecte personalul și oaspeții în ceea ce privește spălarea și igienizarea mâinilor.
● Se va dezinfecta totul, cu accent pe mânerele ușilor, intrerupătoarele de lumină, dozatoarele
cu produse funcționale, blaturile, telefoanele, dozatorul de apă și brațele scaunelor. Dezinfecția
tuturor punctelor de contact frecvent se face cu gama de dezinfectanți Oxivir. Și aici se vor avea în
vedere bucătăriile, toaletele, spălătoriile, spațiile comune, lifturile și scările, camerele personalului,
chicinetele, sala de mese și camerele de oaspeți.


Pasul 3. Pregătirea pentru igienă personală sporită


● Moralul și angajamentul angajaților au o importanță covârșitoare în cadrul unei program de
redeschidere încununat de succes.
● Câștigați încrederea angajaților arătându-le că vă pasă.
● Folosiți proceduri operaționale avansate, grafice și cursuri de formare online care pot fi
furnizate de Vision Clean.
● Acces și instrucțiuni avansate privind „Igiena mâinilor” și „Îngrijirea pielii”.
● Procurați echipament de protecție adecvat și de calitate. Puneți-le la dispoziție instruirea,
instrumentele și instrucțiunile de care au nevoie.
● Câștigați încrederea angajaților și informați-i cu privire la evaluarea riscurilor și măsurile
corective care trebuie aplicate pentru a asigura gestionarea optimă a lor.
● Acoperiți-vă nasul și gura când tușiți sau strănutați.
● Folosiți servețel pe care îl aruncați imediat după folosire.
● Efectuați întotdeauna igiena mâinilor după ce tușiți sau strănutați și ați aruncat servețelele.
Efectuați igiena mâinilor dacă întrați în contact cu sângele sau fluidele biologice ale unei alte
persoane.
● Nu vă atingeți gura, nasul și ochii cu mâinile.
● Evitați contactul cu persoane cu risc sau deja vizibil bolnave.
● Puneți afișe de atenționare privind bunele practici de igienă a mâinilor în locuri vizibile.


Pasul 4. Concentrare pe punctele de contact


● De aici ghidul se referă la operațiunile de curățenie și dezinfectare ulterioare deschiderii
unităților, când ideea de igienizare se referă la verificarea curățeniei și a dezinfectării la fiecare 4 ore
în cursul zilei, excepție făcând tejgheaua, care trebuie igienizată după fiecare oaspete.
● Se va monitoriza continuu curățarea pardoselilor.

Pasul 5. Câștigarea încrederii clienților


● Este important să prezentați protocoalele de dezinfectare avansată și să vizualizați activitățile,
cum ar fi dezinfectarea suplimentară a punctelor cheie de contact și a spațiilor de lucru.


Pasul 6. Câștigarea încrederii angajaților


● Oferirea de produse angajaților pentru a-și curăța propriile spații de lucru.
● Stații cu șervețele dezinfectante Oxivir, dozatoare de săpun cu rezerve și loțiuni de protecție.-
(aici vad sa fie trimitere către produsele noastre: gama Lape, gama Soft Care)
● Materiale de comunicare pentru birouri și aviziere, disponibile la recepție, în spațiile de lucru,
sălile de ședință, bucătărie și zona restaurantului, la toate etajele.


Această perioadă a fost o adevărată provocare pentru companiile din mediul HoReCa, de aceea
specialiștii VisionClean sunt alături pentru a ajuta în procesul de redeschidere cu recomandări
pentru alegerea unui kit complet de curățenie și igienizare.

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat-o sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii